Avenger Of Blood - Death Brigade

Avenger Of Blood - Death Brigade

Label : Heavy Artillery | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : Fans van zuivere old-school thrash zijn de afgelopen maanden flink aan hun trekken gekomen met releases van o.a. Desaster, Evile of Hellish Crossfire. Net een weekje voor de jaarwisseling kwam ook Avenger Of Blood om de boel op te leuken met de tweede plaat 'Death Brigade'.

Deze jongens lieten op het debuut 'Complete Annihilation' al een sterke mix van Europese en Amerikaanse thrash horen, die je terug bracht naar de dagen van weleer. 'Death Brigade' gaat dan ook (gelukkig) verder waar het debuut ophield en komt met tien genadeloze allesverwoestende nummers die de nekspieren flink aan het werk zetten. Men is echter wel op alle fronten vooruit gegaan. Ten eerste heeft de productie een flinke dosis steroïden gekregen en zijn de heren iets strakker op elkaar ingespeeld. Ten tweede klinkt 'Death Brigade' minder gejat dan het debuut en dat terwijl men nog steeds geen seconde origineel klinkt. Niet dat het allemaal wat uitmaakt, want de nummers klinken verdomd overtuigend, bevatten genoeg tempowisselingen en worden vol enthousiasme gebracht. De Kreator, Destruction en Slayer-riffs vliegen je om de oren en een zanger wiens stem veel weg heeft van Mille zorgen voor een veertig minutendurende brok agressie en hoewel de band vrijwel alles volgens het boekje heeft gedaan verveelt de plaat voor geen seconde. Fans van echte thrash kunnen weer eens hun hart ophalen en een aanslag doen op de portemonnee. Vinylfetisjisten krijgen met 'Among The Vole Dead' ook nog eens een nummertje extra.