Legion Of The Damned - Feel The Blade

Legion Of The Damned - Feel The Blade

Label : Massacre | Archiveer onder speed / thrash metal

Tormentor Erich : In 2004 schreef mijn collega Ralph de review voor het album 'Elegy For The Weak' van Occult. Hij schreef in deze review onder andere: De intense thrash/death metal van het viertal dendert als een bulldozer door de speakers. "Disturbing The Dead" opent de plaat in stijl en laat je van meet af aan horen waar het om draait; agressie. Het typische stemgeluid van Maurice, de vette riffs van Richard en de solide ondersteuning van Twan en Erik (dubbel bass!!) zijn tevens van een perfect passend productioneel jasje voorzien. Andy Classen is de verantwoordelijke man. Luitster naar "Feel The Blade" en "Warbeast" en je weet dat Occult zich prima kan meten met de internationale top.

Ook schreef hij: De eindconclusie is dat 'Elegy For The Weak' een zeer goed, bruut album is geworden waarmee Occult zich eens te meer bewijst. Het is voor de band te hopen dat de samenwerking met het nieuwe label veel beter zal zijn als bij het vorige zodat eindelijk de volle potentie van Occult naar buiten zal komen. Occult is namelijk in staat het vlaggenschip van Nederland te zijn in dit genre.

Natuurlijk kon Ralph toen nog niet vermoeden dat in januari 2008 het album opnieuw zou worden uitgebracht. Hij kon toen nog niet weten dat Occult onder een andere bandnaam, met een andere titel en aangevuld met een DVD (meer dan twee uur speelduur) en bonus tracks opnieuw dit puike schijfje zou uitbrengen. Ook kon hij toen nog niet weten dat Legion Of The Damned ondertussen wel degelijk het vlaggenschip van de vaderlandse thrash scene zou worden, maar de tijd heelt alle wonden, en zoals wij ondertussen wel weten is mede door het uitbrengen van dit 'Feel The Blade' album ook een einde gekomen aan de lange lijdensweg van vier vrienden uit de omgeving van Venlo.