Tearabyte - Doom Generation

Tearabyte - Doom Generation

Label : Locomotive Music | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Re-release

Vera : Met zanger/bassist Al Mead aan het roer moet je natuurlijk geen gesofistikeerd plaatje verwachten. De ruwe bast speelde ooit nog in het ophefmakende GG Allin & The Scumfucks, maar richtte in 1998 Tearabyte op. Spoedig daarna verscheen dit album 'Doom Generation' in Amerika (op Screaming Ferret Wreckords). Midden januari 2008 wordt het door Locomotive Records na tien jaar ook in Europa uitgebracht. Tearabyte hanteert een rudimentaire bezetting van drie man en speelt ongecompliceerde old school thrash metal.

De rauwe zang - een hybride tussen Lemmy en een verkouden Ozzy Osbourne - gaat vrij eentonig klinken wanneer je het album in n ruk beluistert. De hakkende nummers zijn meestal mediumtempo en plomp als een olifant. Wel is er aardig wat scheurend gitaarwerk, luister maar naar het instrumentale 'Shut Up Bitch' waar men flink van jetje geeft. Gitarist Kevin Mead is goed op dreef. Wel laat de productie en de structuur van de nummers te wensen over. Men moet het dus hebben van de opruiende teksten, of wat dacht u van "I hate you babe, but I love to fuck you of een titel als 'Screaming Pig Fucker From Hell'? Men leunt op leuzen en gescandeerde oneliners, in 'Never Find Trust' passeert zelfs wat rap. Toch is dit nog n van de beste nummers door zijn vette ritmes en fraaie gitaarklank. Het kan dit album echter niet boven de grauwe middelmaat uittillen, daar zijn de nummers immers veel te zwak voor. Hierna bracht Tearabyte nog twee albums uit: 'Embrace Oblivion' (2002) en 'Gloom Factory' (2004).