Agent Steel - Mad Locust Rising

Agent Steel - Mad Locust Rising

Label : Cherry Red Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: DVD/Video

Tormentor Erich : "The first ever DVD release to feature the kings of speed metal - Agent Steel. Nou, heren van Cherry Red Records, dat dacht ik dus niet. Want hoe zit het dan met de door de band zelf uitgebrachte DVD 'Live@Dynamo Open Air' van een paar jaar geleden? Jullie hebben je huiswerk niet goed gedaan! Maar dat maakt mij verder niks uit, want door jullie release van deze 'Mad Locust Rising' heb ik er een aardige DVD bij, en het kan me zelfs niet boeien dat we hier naar alle waarschijnlijkheid te maken hebben met een op DVD omgezette video band van Under One Flag Records.

Liefhebbers van echte jaren tachtig speed metal opgelet. Dit optreden van bijna drie kwartier is er een om in te lijsten. De heren muzikanten zetten een stevige pot Agent Steel metal weg en er wordt goed en snel gespeeld. De songs die we kennen van de eerste twee albums en de mini 'Mad Locust Rising' komen technisch gezien behoorlijk uit de verf en dat men daarbij ook nog flink met het hoofd staat te schudden en regelmatig over het podium rent verhoogd ook nog eens het kijkplezier. Als aanspeelpunt kan ik hier het begin van 'The Day At Guyana' noemen, lekker synchroon headbangen! De jaren tachtig outfit van de mannen nemen we voor lief, en ook de podiumaankleding mag er wezen. Let maar eens op de doordachte opbouw van de stage die in het begin wat saai is maar naarmate de show vordert komt er telkens een stukje aankleding bij, en dit alles explodeert zo'n beetje tijdens de song 'Mad Locust Rising'. Wie ook af en toe explodeert is de zanger van toen, John Cyriis. Dat meneer Cyriis soms nogal vreemde trekjes had wordt ook hier al duidelijk en die hoge uithalen blijven toch een verhaal apart.

Het geluid van deze DVD is redelijk tot goed, het camera werk is duidelijk en stabiel en iedereen die op z'n gemakje thuis nog eens wil zien hoe het er anno 1987 in de Hammersmith Odeon aan toe ging kan met deze DVD z'n slag slaan.

Tracklist:
Nothing Left
The Unexpected