Hellish Crossfire - Slaves Of The Burning Pentagram

Label : I Hate | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : Toen ik het hoesje van de CD zag begon ik gelijk te grijnzen, want "jaja, die riekt naar ouwe thrash” dacht ik bij mezelf! En ja hoor, na een kort introotje met wat gepingel barsten deze Germanen lost met een heerlijk thrash-riffje met een overdosis aan distortion en een lekker ouderwets geluid! Verzet je niet, want je begint sowieso meteen met je haren te zwaaien, trek je een rare bek en ga je vanzelf nog lelijker uitzien. Pak die luchtgitaar ook maar gewoon vast, want dat past wel bij het geheel. Oh ja, en dan trekt die schreeuwlelijk van een zanger ook nog eens zijn bek open "AAAAARRRRGGGHH, BUUUAAAAAAARRRRCH, UHH!”. Mocht je iets in en huis kapot schoppen, maak je dan geen zorgen want dat is een natuurlijke reactie op dit brok agressie en puur die heerlijke adrenaline die door je donder schiet. Goddomme, wat een heerlijk bandje is dit zeg! Laat ik het maar zo zeggen; ik heb al in tijden niet zo'n heerlijke thrash-plaat gehoord, of het moet de laatste van Desaster zijn geweest. Maar ja, die jongens zijn in vergelijking met Hellish Crossfire wat meer veelzijdig.

Tegenwoordig zijn er wel meer bands die het oude gevoel willen waarmaken, maar tegelijkertijd ook modern willen klinken. Wat ik dan ook zo verdomd aangenaam vind aan deze band is dat ze, in tegenstelling tot vele collega's, op 'Slaves Of The Burning Pentagram' geen moderne invloeden laten horen. Het album kan dan ook zo uit de jaren tachtig kunnen komen. Geen gezeik, maar gewoon lekker ouderwetse thrash in het straatje Possessed, Iron Angel, de eerste platen van Kreator, hier en daar een beetje Living Death (in de riffs) en vooral ook ons eigen Pentacle. U begrijpt het al; snelle zware riffs die je kop meteen aan het werk zetten en een geflipte zanger a la Jeff Becerra! Ik ga verder ook niet meer woorden gebruiken voor de ze band. Je moet gewoon deze 38-minutendurende brok agressie in huis halen, de speakers vol openzetten en het allemaal zelf ervaren. Voor old-school thrashers is deze cd gewoon essentieel en het maakt me niks uit dat het niet origineel, oubollig of wat dan ook is. Ik ben alleen blij dat men deze plaat op CD heeft uitgebracht, want eigenlijk is de plaat al een jaar uit. Alleen was deze alleen uitgebracht op vinyl tegen een oplage van vijfhonderd stuks (wat uiteraard binnen een korte tijd was uitverkocht). Dus thrashers, hier is uw kans.