Kragens - Infight

Kragens - Infight

Label : Locomotive Music | Archiveer onder different metal

Patrick : En jawel, wederom een band die qua presentatie de afgelopen jaren werkelijk niets geleerd lijkt te hebben. Collega Ralph mocht de vorige cd van dit Franse vijftal onder handen nemen en had destijds te maken met het zelfde euvel als waar ik nu mee geconfronteerd wordt: geen biografie of wat voor informatie dan ook. Slecht een kartonne hoesje met daarin de cd. En om de misère te complementeren is de hoes waarin de promo is gestoken, werkelijk spuuglelijk. Tja, zie daar maar weer eens wat van te maken.

Wanneer je echter door die nare presentatie heen prikt en de muziek zijn werk laat doen, blijkt Kragens toch iets heel aardigs neer te zetten. Het zal echter niet voor iedereen weggelegd zijn want op de nummers op 'Infight' vliegen allerhande invloeden voorbij. Power metal, heavy metal, death grunts, thrash, lichte progressieve elementen; alles trekt aan je voorbij. Het album kent intense ('Deaf And Blind', 'Tyranny Of God', 'Mask Of The Damned'), sfeervolle ('Metalize') en rustigere, melancholische ('The Falling Man') tracks. Soms maakt dat de herkenbaarheid wat lastiger, maar het zorgt er ook voor dat dit een cd is die niet in één keer te behappen valt en tijd nodig heeft om mee te groeien. Daarnaast brengt de combinatie ook afwisseling en dat kan nooit kwaad. Zanger Renaud Espeche sluit met zijn vocalen moeiteloos aan bij al die verschillende stijlen en zet daarmee een indrukwekkende prestatie neer. Veel bands zouden hier meerdere personen voor nodig hebben gehad. En met Tue Madsen verantwoordelijk voor de mix mag het duidelijk zijn dat 'Infight' over een prima geluid beschikt.

Dit 'Infight' is de derde cd van dit Franse vijftal. De lelijke hoes maar even vergeten en deze cd toch even gaan beluisteren als jij een uitgebreid palet aan metal stijlen niet uit de weg gaat.