Vomitory - Blood Rapture

Vomitory - Blood Rapture

Label : Metal Blade | Archiveer onder

Dennis : "Blood Rapture is Vomitory's tweede CD op Metal Blade Records en hun vierde full length in totaal (de eerste twee verschenen op het terziele gegane Nederlandse label Fadelesss Records). Ten tijde van het derde album "Revelation Nausea had ik nog zo mijn twijfels waarom deze band bij zo'n groot en gerespecteerd label onder contract zat.De muziek van Vomitory was wel leuk, maar niet meer dan dat. Daarnaast had ik de band al enkele malen live aan het werk gezien en daarbij wisten ze mij ook niet echt te boeien. Dit kwam vooral denk ik, door de slechte live sound en het ontbreken van een echte, opzwepende, frontman. Maar, na het beluisteren van het nieuwe schijfje "Blood Rapture moet ik mijn mening bijstellen, en begrijp ik de potentie die Metal Blade blijkbaar in Vomitory zag, want "Blood Rapture maait alle twijfels met de grond gelijk. Hun Death Metal kan het best omschreven worden als een krachtige mix van Zweedse Death Metal in de stijl van het oude Dismember / Carnage / Entombed en Bolt Thrower. Vomitory geeft bijna constant gas op dit nieuwe album. De Bolt Thrower invloeden zijn denk ik nog het meest hoorbaar in "Eternity Appears (track 7). Toch is Vomitory geen rip-off. Deze vier Zweedse heren spelen al 13 jaar lang Death Metal. In 1989 al Death Metal band begonnen en nog steeds superbruut. Met dit nieuwe hebben ze zeker een stap in de goede richting gezet. Ik heb er alle vertrouwen in dat Vomitory met "Blood Rapture (en de nodige support van Metal Blade) hun naamsbekendheid zal vergroten en tevens vele nieuwe zieltjes zal veroveren. Op moment van schrijven toert Vomitory door Europa met Amon Amarth, Diabolical en Callenish Circle, dus ik hoop voor jou, de lezer, dat je deze tour niet gemist hebt! Blood Rapture kills!!