OverKill - Immortalis

OverKill - Immortalis

Label : Bodog Music | Archiveer onder speed / thrash metal

Tormentor Erich : Iedereen die dacht dat Overkill mede door de recente solo escapades van Bobby op een zijspoor zou komen te staan heeft het fout. Het blijkt gelukkig dat Overkill nog steeds gewoon Overkill is.

Beste vrienden van de gevleugelde doodskop, met dit nieuwe 'Immortalis' album is niks mis, mits je niet vies bent van een kleine beetje verandering ten opzichte van het vorige 'Relix IV' album. Wat ik bedoel? Ik zal het proberen uit te leggen 'Immortalis' opent sterk en vertrouwd met 'Devils In The Mist'. Verder zijn tracks zoals 'What It Takes', 'Charlie Get Your Gun' en 'Hell Is' typische Overkill songs die goed in het gehoor liggen. Tijdens 'Skull And Bones' horen we gastvocalen van D. Randall Blythe (Lamb Of God) en die zorgen toch voor een meer donkere sfeer, terwijl tracks zoals 'Hellish Pride' en 'Walk Through Fire' enerzijds wel erg eenvoudig klinken, maar anderzijds ook lekker catchy zijn. Daarnaast valt op dat 'Shadow Of A Doubt' nogal wat aparte tempo wisselingen heeft en de afsluiter 'Overkill VThe Brand' wederom een logisch vervolg is op de eigen Overkill saga.

Als ik 'Immortalis' naast voorganger 'Relix IV' leg mis ik wel een uitschieter zoals 'A Pound Of Flesh', maar ik constateer ook dat er geen afwijkende track zoals 'Old School' op staat. Het grote verschil zit in de rode lijn van het album, 'Immortalis' is voor Overkill begrippen een vrij rustig en constant album geworden. Het voordeel hiervan is dat de band niet in herhaling valt, het nadeel kan zijn dat verstokte thrash liefhebbers het misschien iets te soft vinden.

Let op: voor snelle kopers is dit album in de vorm van een limited edition digipack beschikbaar met als bonus het optreden van Wacken dit jaar.