Eisheilig - Auf Dem Weg In Deine Welt

Eisheilig - Auf Dem Weg In Deine Welt

Label : Drakkar Entertainment | Archiveer onder different metal

Kim : De band heeft niet stil gezeten. In mei 2006 kwam de CD 'Elysium' uit, en nu al alweer is 'Auf Dem Weg in Deine Welt' uit de grond geschoten: een razendsnelle opvolger dus. En daarmee is deze plaat tevens het vierde album wat dit viertal op hun naam heeft staan. 'Auf Dem Weg in Deine Welt', wat betekent 'Op de Weg van Jouw Wereld', bevat elf nummers en is wederom geproduceerd door Heimi Mikus, de vader van zanger Dennis.

Het lijkt erop dat ze hun wilde haren verloren zijn. Na meerdere luisterbeurten kom ik tot de conclusie dat het vorige album 'Elysium' het buitenbeentje is in het oeuvre van Eisheilig tot nu toe. Had 'Elysium een donkere kant met veel Rammstein invloeden en brute gitaren en rauwe zang, zo bevat dit nieuwe album weer veel oude gothic rock elementen. Eigenlijk kunnen we dit sfeertje het beste vergelijken met het geluid van de eveneens uit Duitsland afkomstige band Letzte Instanz, al moet ik zeggen dat het nummer 'Geh Durchs Feuer' toch wel aardig dicht bij Rammstein in de buurt komt. Klonk het eerst wat bombastischer en elektronischer, nu is het wat ingetogener, melodieuzer en haast lieflijker. Ook de stem van zanger Dennis is minder rauw, zuiverder, eigenlijk klinkt alles een stuk meer helder. Desalniettemin is het zeker nog een plaat waarop lekker gedanst kan worden.

Al met al is deze plaat een waardige opvolger van 'Elysium', ook al zijn ze weer wat de oude weg ingeslagen. Het is jammer dat het Duitse gothic folk nog niet echt lukt om door te breken in het wereldje dat Nederland heet. Hopelijk brengt deze plaat daar wat verandering in!