Fleshcrawl - Structures Of Death

Fleshcrawl - Structures Of Death

Label : Metal Blade | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen : Een van Duitsland's langstbestaande death metal bands, Fleshcrawl, heeft onlangs haar nieuwste schijf 'Structures Of Death' via Metal Blade Records op de menigte losgelaten. De laatste keer dat ik me verdiept heb in dit gezelschap was vijftien jaar geleden toen ik hun debuut CD 'Descend Into The Absurd' aan mijn collectie toevoegde. Echt spectaculair heb ik plaat toen niet gevonden geloof ik want hij heeft geruime tijd stof staan te happen. Toen ik echter 'Structures Of Death' onder ogen kreeg ter recensie, verdiepte ik me eens in de discografie en het verwonderde hoeveel CD'tjes ze toch al hebben uitgebracht. Ook realiseerde ik me dat ik nog n en ander in te halen heb want 'Structures Of Death' klinkt helemaal niet onaardig want de twaalf nummers zijn volgepompt met variatie, melodie en sterke riffs.

Wat er zoal veranders is sinds de release van het vorige album 'Made Of Flesh' vraagt u zich af? Nou, een nieuwe bassist genaamd Nico Scheffler vervoegde zich bij het gezelschap en voor het eerst in de geschiedenis van de band werd er niet in Zweden opgenomen, maar in het eigen land Duitsland alwaar ene Martin Schmitt de koppen bediende. De mix en mastering van het album werd als vanouds wel weer in Zweden volbracht door Pelle Saether in zijn Studio Underground in Vsters en het moet gezegd worden: het geheel klinkt als een klok. Deze oosterburen klinken meer Zweeds dan Duits maar dat mag zoals reeds gezegd de pret niet drukken en alle melodieus ingestelde death metallers hebben er weer een bovengemiddeld CD'tje bij. Mocht je tot aanschaf over willen gaan zorg dan overigens dat je de limited edition te pakken krijgt want deze bevat een bonustrack in de vorm van 'Rockin' Is My Business', een cover van de band The Four Horsemen.