Halls Of Oblivion - Endtime Poetry

Halls Of Oblivion - Endtime Poetry

Label : 7hard | Archive under death metal / grindcore

Ramon : Het Duitse Halls Of Oblivion bracht in 2015 al een EP uit en is nu toe aan hun eerste volledige album. Gezien de aangekondigde PR campagne verwacht het label heel wat van de heren, maar in alle eerlijkheid zie ik nog wel wat plooien die eerst gladgestreken zouden moeten worden voordat de band vol de wereld in wordt geslingerd.

Vroeger was de enige manier om iets op te nemen een studio huren. Dat was een dure aangelegenheid en je bedacht je dan ook wel een aantal keren voordat je die stap ging zetten. Tegenwoordig kun je met veel minder middelen vanuit huis al zat dingen zelf doen. Maar dat je dat kan, wil nog niet zeggen dat je dat moet doen. Ik zie hier overigens dat er wel een producer voor ingeschakeld is, maar ik weet zeker dat er veel met beperkte middelen is gedaan. Het geluid is net te dun om voor vol aan gezien te worden, waar de drums overigens wel weer prima gemixt zijn. Aan de soundscapes achter de muziek is ook best wat aandacht besteed, op zichzelf is het ook wel redelijk complementair aan de muziek, maar zodra ze 1 aardige riff hebben, melken ze die naar mijn smaak veel te lang uit. En de zang steekt al helemaal af, die naast niet heel sterk vooral meestal net iets te lomp is voor de muziek.

De muziek als zodanig ben ik het meest over te spreken. Weliswaar is er net te weinig variatie, ze maken sfeervolle death metal, met goed gevoel voor drama en verfijning, op een manier die getuigt van passie voor muziek en ik denk dat met net iets betere spullen de band inderdaad wel eens zou kunnen uitgroeien tot iets heel interessants. Ze spelen net zo natuurlijk akoestische stukken, als melodramatische death, maar altijd met gevoel voor melodie. Dus ondanks het feit dat ik zat kanttekeningen kan plaatsen, ben ik wel nieuwsgierig naar de ontwikkelingen die de band door kan gaan maken

<< previous next >>