Ripped To Shreds - Demon Scriptures

Ripped To Shreds - Demon Scriptures

Label : Pulverised Records | Archive under death metal / grindcore

Dennis : Ripped To Shreds is het geesteskindje van Amerikaanse gitarist Andrew Lee die naast Ripped To Shreds ook nog actief is in de death metal bands Azath en Skullsmasher en met Ghul ook nog een black metal project heeft. Ripped To Shreds is in principe zijn solo project, maar voor de opnames van deze EP schakelde Lee hulp in van Franse drummer Kevin Paradis (Benighted, ex-Svart Crown) die de nummers op `Demon Scriptures` vakkundig aan elkaar trommelde. Zang, gitaar en bas nam Lee geheel zelf voor zijn rekening.

De 4-track EP `Demon Scriptures` is het vervolg op de eerder dit jaar verschenen demo `Eight Immortals Feast` en het vorig jaar verschenen debuutalbum. Ripped To Shreds verleende zijn bandnaam aan de gelijknamige track van Terrorizer en qua muziekstijl zit Ripped to Shreds ergens tussen de death metal / grindcore van Terrorizer (hoe verassend) en Zweedse old school death metal van Carnage en Entombed. Openingstrack `In Mourning` bevat loodzware HM-2 death metal riffs gecombineerd met groovy terwijl het 44 seconden durende `Peudoelixir` en daaropvolgende nummer `Nine Familial Exterminations` doorspekt zijn van pakkende grindcore riffs en agressieve drums. Met afsluitende elf minuten durende `Sun Moon Holy Cult Part 1` zet Lee weer in op zware grooves en trage, haast doomachtige parts.

De productie van de vier tracks is behoorlijk rauw, maar past bij de muziek. De zang had wel wat krachtiger en duidelijker in de mix kunnen staan, want die galmt nu min of meer op de achtergrond. Verder is `Demon Scriptures` eigenlijk best wel een lekker stukje muziek, zeker voor de liefhebber van old school Scandinavische death metal, en duurt de EP niet te lang, maar is hij zeker ook niet te kort. Precies goed zo!

<< previous next >>