Iron Flesh - Forged Faith Bleeding

Iron Flesh - Forged Faith Bleeding

Label : Epictural Production | Archive under death metal / grindcore

Koen B. : Als je de achtergrond van je Bandcamp pagina opleukt met afbeeldingen van een Boss HM2 Heavy Metal Distortion pedaal weet je jezelf als jonge band in mijn ogen prima te positioneren binnen het death metal wereldje. De kenner weet dan namelijk zonder nog maar 1 noot gehoord te hebben dat het met dit bandje wel goed zit. Deze kenners kunnen dan ook meteen ophouden met lezen. Bij wie er nu nog geen lampie begint te branden dien ik waarschijnlijk uit te leggen dat dit het pedaal bij uitstek is dat bands als Entombed, Dismember, Bloodbath en Carnation hun unieke gitaar sound geeft. Iron Flesh is dus ook een Boss HM2 adept, hetgeen te horen is op hun eerste full-length `Forged Faith Bleeding`. Deze CD meurt aan alle kanten naar bovengenoemde artiesten. Is dat erg? Nee joh, dat is gewoon lekker.

Er staat waarschijnlijk geen enkele originele noot op `Forged Faith Bleeding`, maar ik luister oh zo graag naar dit soort Zweedse old school death metal. En dan te bedenken dat Iron Flesh uit Bordeaux / Frankrijk afkomstig is. Doorgaans vind ik Franse death metal-achtige bands met vertegenwoordigers als Gojira, Dagoba en Scarve volkomen ruk, maar die mixen allerlei onnodige en vervelende groove of mechanische elementen in hun muziek. Iron Flesh blijft echter de death metal roots 100 procent trouw en dat valt behoorlijk te prijzen. Na beluistering van deze baggervette CD heb ik meteen maar de `Worship The Necrogod` (2017) en `Scourge Of Demonic Incantations` (2018) CDemo`s via hun Bandcamp pagina besteld. Ik zou de voltallige Iron Flesh discografie ook maar meteen bestellen als ik jou was. Vroeger of later krijg je er namelijk toch spijt van als je dat niet doet.

<< previous next >>