Mother Of Sin - 3

Mother Of Sin - 3

Label : Big Bad Wolf Records | Archive under heavy / power metal

Bart M. : Power metal is een genre waar ik niet heel vaak meer naar luister. Er zijn een aantal bands die de tand des tijds voor mij blijven doorstaan, maar dat zijn er maar een handjevol. Vandaar dat Mother Of Sin een aangename verrassing was. Uiteraard was ik erg sceptisch tijdens de eerste ronde, het is gewoon niet makkelijk om op te vallen binnen dit genre, maar het Nederlandse trio wist na een aantal keren oprecht te boeien.

Met een fijne combinatie van power en thrash metal stormt Mother Of Sin richting de speakers om daar in rap tempo, met interessante basloopjes en mooi solowerk doorheen te knallen. Er is een duidelijk verschil te merken met vorige werken, in dat de band een minder voorspelbare power-formule gebruikt waardoor het album een natuurlijk en organisch gevoel kweekt bij de luisteraar. Op bepaalde momenten dat je een wat zachtere wending verwacht besluit de band juist keihard door te stormen en dat komt de muziek ten goede. De vocalen mogen af en toe wat ruiger en overtuigender, maar ook als dat niet gebeurt blijven de nummers overeind.

Mother Of Sin doet zijn ding en klinkt niet standaard, met fijne en catchy ritmes. Ook al denk ik dat als ik een Helloween of zelfs een Megadeth noem je enigszins een correct beeld hebt van wat hier gebeurt. De teksten zijn ook recht voor je raap en als de hopeloze romanticus die ik ben moet ik dan toch ook de ballad `Torn` vermelden als een voorbeeld van mooi tekstschrijven. `3` groeit naarmate je het vaker luistert en Mother Of Sin heeft hiermee een erg goed album in elkaar gezet.

<< previous next >>