Destrage - The Chosen One

Destrage - The Chosen One

Label : Metal Blade | Archive under metalcore

Bart M. : Destrage is iets dat ik totaal niet had verwacht. Met een ongekende woestheid hameren ze hun tracks het gezicht van de luisteraar in en doen dat zo boeiend en gevarieerd dat het een aantal keren duurt voor je goed en wel doorhebt wat er aan de hand is. Deze band knoeit enorm met de vooroordelen die ik koester over bepaalde genres.

Destrage speelt een vorm van metalcore, maar tilt dit naar zo`n ander en hoog niveau dat het hele label aan flarden gaat. Ze voegen delen power en heavy metal toe, met ook nog wat electronica hier en daar, waardoor het uiteindelijk progressieve metalcore wordt. Een flauwe gelijkenis met metalband Nevermore mag best getrokken worden. We horen ook gevoelige passages en alhoewel deze zeer succesvol zijn voert dat geen boventoon en mogen we vooral genieten van een zeer stevig geluid dat elk moment weer een verrassende, creatieve wending neemt.

Voordat ik mijn waardering voor zanger Paolo Colavolpe uitspreek, ere wie ere toekomt: deze band weet een enorm fascinerend geluid neer te zetten, waaruit elk moment het vakmanschap van elk van de muzikanten naar voren komt. Maar die zanger, die weet zijn stem in zoveel verschillende bochten en hoeken te wringen dat hij een heel breed scala aan atmosferen weet op te roepen. Als je het hebt over veelzijdige vocalisten die hun strot als instrument gebruiken, dan kun je Paolo met een gerust hart opnoemen.

Met `The Chosen One` laat Destrage zien dat ze veel meer zijn dan een band die je even in een bepaald genre plaatst. Het is een metalband met veel verschillende facetten, en dit album is in staat om iemand, in elk geval mij, onmiddelijk een fan te maken.

<< previous next >>