Nachtfalter - Was Bleibt

Nachtfalter - Was Bleibt

Label : Echozone | Archive under gothic metal

Vera : Nadat ze jaren actief waren in andere bands van divers pluimage, verenigden Tobias Serfling (zang, toetsen, bas, drums, composities, teksten) en Tom Gunzig (gitaren) zich in 2017 in Nachtfalter. Gothic rock/metal ligt hen nauw aan het hart en daar wilden ze al lang iets mee doen. Het resultaat is het debuutalbum `was bleibt`, een heel verdienstelijk album in bovenvermelde stijl.

De muziek is zwaarwichtig van toon en daar past de diepe, lage stem van Tobias perfect bij. `Fur Mich` is eerder een symfonisch intro, maar hier wordt er al een gewichtig gesproken introductie gelanceerd. Het welbekende recept van vlotte gothic metal deunen, afgewisseld met wat tragere, nog donkerdere songs wordt ook hier toegepast. Origineel is het dus niet, maar wel prima gedaan. De single `Anderes Leben` is uptempo met gitaren en een melodieuze solo, de andere single `Machinenklang` is eerder elektro gezind, met opsommende zang en stompende beats. Het trage `Eine Stimme` is een aangrijpend, pessimistisch nummer vol troosteloosheid dat incidenteel ook ruwere passages dichtbij grunts hanteert. Puik! In het mediumtempo `Volkommenheit` horen we als middenstuk een donker gesproken fragment met renaissance pianoklanken. Goed gevonden als break. Vlotte gothic metal volgt in `Im Schatten` en `Folge Mir` (knappe gitaarsolo!). Melancholie en een trager tempo vinden we in de semiballade `Nacht` en het eveneens sensitieve `Nur Noch Einmal`. Als bonus is er een elektro versie van `Maschinenklang` want het duo mikt ook op een clubhit. Weldra gaat de band ook live spelen met sessiemuzikanten.

<< previous next >>