Coma - Disorder

Coma - Disorder

Label : Punishment 18 Records | Archive under speed / thrash metal

Wilco : Ik heb eens tegen ons opperhoofd gezegd dat ik soms ook wel wat met thrash kan. Dat heb ik geweten. Als beloning krijg ik direct precies die soort thrash die mij totaal niet kan boeien; namelijk diegene met hemeltergende zang. Ja ik weet het, bij thrash zijn het doorgaans geen nachtegaaltjes, maar deze Italianen (duh) maken het wel heel erg bont. De zanger kan uiteraard niet zingen en compenseert dat door hoog te schreeuwen. Af en toe zoekt hij het een octaaf lager en dan is het beter te doen, maar zolang hij zich bedient van zijn hoge schreeuw (piep) is het niet echt genieten.

Ik heb daar nogal moeite mee. Wie daar minder last van heeft en door het gekweel van de beste man heen kan luisteren hoort dat er een behoorlijke band achter zit. Er wordt vinnige thrash gespeeld waar in veel afwisseling zit qua tempo. Het tempo ligt echter wel vrij hoog, dat maakt dat de nummers ook in twee a drie minuten voorbij zijn. Geen eindeloze zit met veel tierlantijntjes en intro`s dus. Gewoon vol gas en geen gedoe, zoals thrash moet zijn. Wanneer ik het met een bekende band moet vergelijken komt Kreator het eerste in mij op: voornamelijk scherpe op Duitse leest geschoeide thrash metal. Helaas ontneemt zoals gezegd de zang voor mij echt het luisterplezier. Ik denk echter dat deze band op puur muzikaal gebied wel een van de sterkere nieuwkomers is. Wanneer je je niet zo als ik stoort aan de slechte vocalen kan je als liefhebber van (Duitse) thrash hier behoorlijk van genieten denk ik. Verhoog dan de score ook vooral aanzienlijk.

<< previous next >>