Blind Guardian - Live (re-release)

Blind Guardian - Live (re-release)

Label : Nuclear Blast | Archive under heavy / power metal

Release type: Re-release

Jori : Blind Guardian heeft in het jaar 2018 de hele discografie weer eens grondig opgepoetst voor een verse uitgave. De remixed and remastered uitgaves zijn mooie dubbel-cd`s geworden met bonus tracks en de originele muziek als tweede cd bijgevoegd, dit allemaal in prachtige hoesjes waarvan de ruggen van de doosjes een groot figuur vormen bij de complete verzameling. Op twaalf april 2019 werden de nieuwe versies van `The Forgotten Tales` en de live albums `Tokyo Tales` en het eenvoudig getitelde `Live` op het Europese vasteland uitgebracht.

`Live` bevat even los van de muziek wel het meest prachtige en iconische artwork wat Blind Guardian ooit heeft mogen paraderen. De originele release stond ook weer prachtig voor de lak die Blind Guardian had voor alles wat gangbaar is in de muziekwereld. Een live album na een nieuwe plaat hoort toch voor minstens de helft gevuld te zijn met nieuwe nummers? Welnee, wij doen gewoon een best-of set waarin alle albums van de band vertegenwoordigd zijn! Het resultaat was een live dubbel-CD waaraan er binnen het power metal wereldje tot op heden maar weinig aan konden tippen.

Het feit dat dit al een dubbel-CD was heeft de band ertoe besloten bij deze heruitgave niet de originele muziek toe te voegen, vier cd`s in een doosje zou wat veel van het goede worden. Ook hier weer een goede boost in geluid. De luidsprekers gaan hier vol open, `Into The Storm` barst los en ik waan me verdomme in de zaal, heerlijk! De hoogtepunten volgen elkaar continu op, een magistrale editie van `Nightfall`, de zangkoren bij `Valhalla`, de gouwe ouwe `Majesty` waar het publiek zijn smeekbedes vandaag de dag altijd nog voor laat horen. En dan op CD 2 nog een knetterende uitvoering van `Punishment Divine`, het meezingen bij `The Bards Song` wat een hoogtepunt is bij ieder Blind Guardian concert. `Imaginations From The Other Side` is ook zo`n nummer wat nooit verveelt, en dan uiteraard de verplichte afsluiter met `Mirror Mirror`. Geen bonus tracks hier, maar geen zorgen, na zo`n tweeënhalf uur Blind Guardian livemuziek lig je toch al wel half climaxend onderuit!

No score