Age Of The Wolf - Ouroboric Trances

Age Of The Wolf - Ouroboric Trances

Label : Aural Music Group | Archive under doom metal

Bart M. : Age Of The Wolf is een Costa Ricaanse band die al sinds 2014 bezig is grootse stoner riffs te produceren. Dat doen ze goed. Na hun eerste release in 2016, een EP genaamd `Age Of The Wolf`, zijn ze bezig gegaan hun geluid een duidelijker imago te geven en het resultaat is een doomier debuutalbum dat constant vertrouwd aanvoelt maar nooit al te bekend klinkt.

Klassieke doom riffs, waar soms een heel deel omheen gebouwd is (zoals het einde van `Bloodrage`), worden afgewisseld met herhalende, hypnotiserende patronen en weemoedige hooks die tezamen een stevige brei scheppen, die dan weer wel, dan weer niet wordt ondersteund door heldere maar harde vocalen. Zowel de instrumentale nummers als die waarin gezongen wordt zijn van goede kwaliteit. Daarmee bedoel ik dat de instrumentale nummers totaal niet klinken als ongeïnspireerde intermezzo`s. Daarnaast deinst Age Of The Wolf er niet voor terug om dingen te doen die gewaagd zijn, zoals in het nummer `Witches` Gallow`, die de meest intense viool (of cello, ik hoor niet altijd het verschil) uitbarsting kent die ik ooit gehoord heb. Je voelt gewoon hoe de snaren een leegte trillen om je hart heen en als het nummer eindigt realiseer je je dat dit het enige doel van dit nummer is.

Ze hebben geen moeite om ook de gevoelige kant van de muziek te verkennen en uiten dit prachtig in eindnummer `Molten Earth`, dat zulke heftige laatste minuten kent dat ik toen ik het hoorde letterlijk stil moest staan om te beseffen wat ik meemaakte: jankende gitaren met een bijpassende, vocale smeekbede. Klassiek, ik gebruikte het woord al eerder, en meedogenloos. `Ouroboric Trances` is een mooi, gedurfd album.

<< previous next >>