Pectora - Untaken

Pectora - Untaken

Label : Mighty Music | Archive under heavy / power metal

Jori : Pectora is een jonge band uit Denemarken die meteen hoog inzet. Deze debuutplaat wordt immers uitgegeven bij het niet geheel insignificante Mighty Music en voor de productie hebben ze Seeb Levermann weten te strikken. Er zijn bands die het met minder moeten doen voor een eerste album! De voortekenen zijn dus gunstig, zijn de hoge verwachtingen in te lossen?

Jazeker! `Untaken` is een collectie van acht spetterende metalkrakers die lekker oldschool maar niet gedateerd klinken. Op de openende titeltrack wordt een muzikale mashup van bands als Accept, Primal Fear en qua vocalen ook zeker Metallica te gehore gebracht, en dat zijn geen namen om je voor te schamen. In het laatste deel van het nummer komt ook een duidelijke Iron Maiden invloed naar voren. Met `Collide` gaat het tempo wat omhoog en krijgen we het rollende en denderende karakter van de NWOBHM, maar dan met een 21e -eeuwse saus. `Haunted Memory` is trager en haalt ook Dio de invloedssferen binnen. `The Fare` veegt het laatste beetje twijfel van tafel, dit is een band met toekomst! `Untaken` is een heerlijk gevarieerd album. Bij `Unkindled Flame` komen we die Iron Maiden invloeden weer tegen. Kenneths vocalen laten zoals gezegd een stuk Metallica horen, hoewel hij zijn schreeuwende karakter zeker op de tweede helft van het album meer onderdrukt om het melodische aspect van de muziek de ruimte te geven. `The Arrival` dient als afsluiter, het is vrij Black Sabbath achtig en is een waardige afsluiter van dit vlammende debuut.

`Untaken` komt op drie mei uit via Mighty Music, en intussen kan eenieder zich lekker maken met de videoclip van de titelsong. Bekijk `m hieronder en hou deze release in de gaten, een toppertje!

<< previous next >>