Tragacanth - The Journey Of A Man

Tragacanth - The Journey Of A Man

Label : Pest Records | Archive under death metal / grindcore

Koen B. : Ik heb de betekenis van de naam tragacanth op Wikipedia op lopen zoeken, maar eerlijk gezegd snap ik er nog geen ene tering van wat het nou precies betekent. En dat terwijl ik en de peuterspeelzaal en de kleuterschool en de lagere school en HAVO en VWO en HBO en de Universiteit met goed gevolg heb afgerond. Kun je nagaan. Misschien had ik biologie niet moeten laten vallen na de onderbouw, dan had ik het wel gesnopen misschien. Het is iets met een plant of zo in elk geval.

Tragacanth is echter ook een band. En een verdomd goeie ook. De bandleden resideren in of rondom Utrecht en zij hebben zo te lezen al heel wat ervaring bij andere bands, waarbij Negura Bunget en Deathrage voor mij het meest aansprekend zijn. De groep bestaat sinds 2014 en debuteerde met `Anthology Of The East` in 2015. Deze CD is mij helaas onbekend, maar je kunt er vergif op innemen dat ik daar binnenkort eens achteraan ga. In een ietwat gewijzigde bezetting is een tijdje terug `The Journey Of A Man` uitgekomen.

Wat een beest van een album is dit geworden zeg. De kwaliteit druipt er van af. Tragacanth speelt death metal van het technische soort. Bij de meeste technische bands is er echter geen touw aan hun muziek vast te knopen, of gaan de individuele muzikanten los in pure muzikale zelfbevlekking, maar wat dat betreft heeft Tragacanth hun zaakjes beter voor elkaar op deze CD. De techniek staat namelijk in dienst van het liedje en daardoor is `The Journey Of A Man` zeer goed te verhapstukken. Fans van Obscura of Necrophagist kunnen dit werkstuk dan ook blind aanschaffen.

<< previous next >>