Lethal Vendetta - No Prisoners No Mercy

Lethal Vendetta - No Prisoners No Mercy

Label : Eigen beheer | Archive under speed / thrash metal

Sjak : Het Australische Lethal Vendetta speelt old-school thrash metal, een stijl die in dat deel van de wereld toch wel behoorlijk populair is. Deze No Prisoners No Mercy is hun debuut en bevat een negental nummers die de fans van jaren tachtig thrash zeker wel zal aanspreken. In Ben Drennan en Liam Donelan heeft men twee zeer capabele gitaristen in huis die de nodige lekkere riffs op de luisteraar afvuren. Lethal Vendetta heeft het vermogen om deze riffs niet als los zand te laten klinken, maar te verwerken tot nummers die een kop en staart hebben en als zodanig na enkele luisterbeurten ook blijven hangen. Het song materiaal is echter nog niet onderscheidend genoeg om dit album als een echte topper te bestempelen, maar men is wel in staat geweest om met deze debuutplaat een goed fundament neer te zetten waarop men in de toekomst op voort kan borduren.

Naast de beide al genoemde gitaristen is ook zanger Brent Logan met zijn agressieve strot in staat om een behoorlijke stempel op het totale bandgeluid te zetten en dat levert een aantal erg interessante momenten op. Vooral nummers zoals opener Liars Dice, titelnummer No Prisoners No Mercy en Salute To The Gods klinken lekker, terwijl de rest daar niet ver op achter blijft. Zoals gezegd is dit debuutalbum nog niet van het niveau om van een echt wereldschokkende release te spreken, maar Lethal Vendetta laat wel duidelijk blijken een talentvol gezelschap te zijn en de echte thrash fans moeten deze plaat en deze band dan ook zeker eens gaan uitproberen.

<< previous next >>