Breakpoint Nine - #No

Breakpoint Nine - #No

Label : Eigen beheer | Archive under hardrock / aor

Release type: Mini-CD

Wim S. : Een schijfje uit eigen land. Van vier heren die in eigen beheer dit plaatje hebben opgenomen. Vier heren met een voorliefde voor moddervette rock van het vrij eenvoudige soort. En dat krijg je op #No te hore. Niets meer en niets minder. Je laat bas en drums een stevig fundament neerleggen, je laat je gitarist daar een vettte (soms groovende) riff overheen leggen en vervolgens laat je je zanger wat teksten in de microfoon brullen. Zo ongeveer gaat het bij Breakpoint Nine. Opener #No laat een stevige basis horen, een fijne riff van Siger Riddersma en (wat geforceerd klinkende) rauwe zang van Matthias. Best lekker. Op het navolgende Mr. Narcissism wordt de basis gevormd door een meer groovende riff, zijn de zanglijnen wat meer meebrullerig. De lekkerste riff knalt uit je speakers in het verder weinig om het lijf hebbende Desire, waarin we de voorliefde van de band voor bands als Volbeat en Motörhead het meest duidelijk terug horen. Ook hier wordt mijn aandacht van de muziek afgeleid doordat Matthias zijn zanglijnen zo geforceerd uitbraakt; ik kan me niet voorstellen dat de manier waarop hij zingt, goed is voor je stembanden. De plaat wordt afgesloten met het meest poppy nummer Sparks To The Stake, wat erg toegankelijk en radiovriendelijk klinkt. Een meezingbaar refrein doet het altijd wel goed wat dat betreft. Resumerend: enkele fijne riffs, het klinkt allemaal wel lekker, maar de band mist echte klasse om op te vallen tussen de stortvloed aan releases die elke maand uitkomen.

<< previous next >>