Kissin Black - Dresscode: Black

Kissin Black - Dresscode: Black

Label : Notte Nera Records | Archive under alternative / pop

Wim S. : Hoeveel lulkoek kun je opschrijven in je bio? Nou, Kissin Black doet een fraaie gooi naar het record uit-je-nek-lullen als ik het A4-tje tot me neem dat meegeleverd wordt bij de CD Dresscode: Black, het tweede full length album van de band uit het grensgebied van het Italiaanse schiereiland en Zwitserland. Je wordt ook toegesproken alsof je een kleuter bent: schenk een glas rode wijn in, doe een kaarsje aan en luister dan naar de dichterlijke teksten van de heren. Om vervolgens een blikje benzine in het vuur te kieperen? Wat leuk zeg. Not.
Kissin Black is een ultra saaie band die vrijwel alle songs (semi)akoestisch neerzet waardoor je focus automatisch bij de zanglijnen van Giu Mastrogiacomo uitkomt. En dat is geen pretje. Want Giu kan en niet zingen en is gezegend met een accent dat zo dik is als een spoorbiels. Wat een verschrikking om die man te horen zeg. Tot overmaat van ramp hebben de songs de inhoud van een bierviltje. Neem nou Giants, een song die bijna vijf minuten klokt maar die feitelijk niet langer dan anderhalve minuut had hoeven duren. En dat geldt voor het overgrote deel van het materiaal: te weinig inhoud om te boeien (Liquor Tears, The Visit). En op een gegeven moment gaat het je dan ook nog eens tegenstaan dat alles met akoestische gitaren wordt gespeeld: laat het verdomme eens knallen man. Met 1 stevige riff (het titelnummer) kom je toch niet weg! Wie zit er nou te wachten op akoestische pulpsongs, uitgevoerd door drie middelmatige musici? Ik niet in ieder geval.

<< previous next >>