Trishula - Scared To Breathe

Trishula - Scared To Breathe

Label : AOR Heaven | Archive under hardrock / aor

Sjak : Liefhebbers, opgelet! We hebben er weer een prima AOR band bij en daar hebben we toch wel weer een tijdje op moeten wachten. Trishula is het geesteskind van gitarist Neil Fraser en is eigenlijk ontstaan uit het werk voor zijn eerste solo-project, waarmee hij in 2015 gestart is. Tijdens zijn participatie in de band Rage Of Angels had Neil samengewerkt met zanger Jason Morgan en drummer Joao Colaco en toen zijn solo-project getransformeerd werd naar een bandsituatie waren dat de eerste twee namen die toegevoegd werden. En het dient te worden gezegd dat hij met zanger Jason Morgan echt een klasbak in huis heeft gehaald, want hij is het die deze Scared To Breathe kwalitatief tot grote hoogte doet stijgen en er voor zorgt dat Trishula onderscheidend is van het gros van de bands die zich in dit genre begeven.

Natuurlijk is een goede zanger een eerste vereiste voor een goede AOR band, maar er zijn nog meer puzzelstukjes die op zijn plaats moeten vallen. Zo moet de productie op niveau zijn, want een kristalheldere sound is zeker ook een must binnen de AOR scene. Dat is op deze Scared To Breathe zeker gelukt want met name de prima balans tussen keyboards en gitaar zorgt voor een uiterst aangename luisterervaring. Last but not least moet het aangeboden song materiaal natuurlijk ook van een hoog kwaliteitsniveau zijn en ook aan dit criterium heeft Neil Fraser absoluut voldaan. Het album is als geheel erg consistent, maar kent met name een uitmuntend middenstuk met de prachtige nummers I Never Cried (voor mij het absolute hoogtepunt van de plaat!), Homeland en Dont Let Go. Trishula is dan ook een erg interessante nieuwkomer in het melodieuze rock-segment en met name zanger Jason Morgan ontpopt zich tot de smaakmaker van het geheel. Het was al weer een tijdje geleden dat ik een nieuwe AOR band van dit niveau heb mogen beluisteren en daarom zou ik alle liefhebbers van prima klinkende en uitstekend uitgevoerde melodieuze rock willen aanraden om deze Scared To Breathe eens een kans te geven. Ik weet zeker dat je net als ik onder de indruk zult zijn van wat deze band te bieden heeft!

<< previous next >>