West Of Hell - Blood Of The Infidel

West Of Hell - Blood Of The Infidel

Label : Eigen beheer | Archive under heavy / power metal

Jori : Mensen die mijn schrijfsels volgen zijn intussen bekend met het feit dat ik een ferm potje kan zeiken over goede muziek met zangers die eigenlijk niet aan het niveau van de rest van de band kunnen tippen. Dat verhaal ga ik u met de review van dit album van West Of Hell echter niet verkopen.

West Of Hell is een band uit Nieuw Zeeland en dit Blood Of The Infidel is het tweede album van de heren. Muzikaal vinden we hier heavy tot thrash metal met een flinke groove en een aantal leuke technische hoogstandjes. Neem nu dat leuke stukje gitaarwerk in het midden van Infidels of het leuke spel met timing in Dying Tomorrow. Mensen die wat complexere muziek wel kunnen waarderen zullen Blood Of The Infidel zeker kunnen waarderen. Het is echter de zang die het album echt interessant maakt. De Canadese zanger Chris The Heathen Valagao (U kent hem vast nog van Zimmers Hole) blijkt een vocale duizendpoot! Cleane zang, rauwe zang, grunts, cry screams, er is niets wat hij niet lijkt te kunnen en het komt ook allemaal terug op dit drie kwartier durende album. Dit resulteert in een erg dynamische plaat die naast het eerder genoemde heavy en thrashgeluid ook uitstapjes maakt naar death metal en zelfs naar nu-metal op The Dark Turn.

Een album wat je echt even zelf moet luisteren om een idee te krijgen, ga dat dus vooral doen. Het eerste album Spiral Empire is beschikbaar op Spotify dus ik vermoed dat Blood Of The Infidel daar binnenkort wel aan toegevoegd zal worden. Doe er je voordeel mee! Luistertips: Infidel, Dying Tomorrow en The Dark Turn.

<< previous next >>