Sworn Enemy - Game Changer

Sworn Enemy - Game Changer

Label : M-Theory Audio | Archive under metalcore

Patrick : Get the fuck back, before you get knocked out. Fuck you, I will not submit! Het uit Queens (New York) afkomstige Sworn Enemy laat er ook op hun nieuwe album, dat vijf jaar op zich liet wachten, wederom geen misverstand over bestaan en heeft de opgekropte woede omgezet in elf nieuwe tracks. Ondanks dat de titel van het nieuwe album in eerste instantie anders doet vermoeden, wordt er op dit splinternieuwe Game Changer door het vijftal vastgehouden aan hun solide mix van New York hardcore en (thrash) metal. De muzikale formule die door het vijftal gehanteerd wordt, blijkt, net als op de eerdere platen, een garantie voor een gedreven album dat voortdurend boeit en van intensiteit bijna uit elkaar spat. Op tracks als Seeds of Hate, DOA en Integrity Defines Strength voert de testosteron hoogtij. Variatie, scherpe riffs en vooral de recht-voor-zijn-raap straatmentaliteit maken dit tot een album waarop de adrenaline voortdurend door de aderen wordt gepompt. Tot zover niets nieuws onder de zon, ware het niet dat het intro op akoestische gitaar in Coming Undone wel een aangename verrassing is. Met een speelduur van iets meer dan 38 minuten zit de band ook rond de speeltijd die je van hen gewend bent. De productie werd gedaan door Rob Flynn (Machine Head) en de mix en mastering was in handen van Zack Ohren (die in het verleden met o.a. Fallujah, Suffocation en Warbringer werkte).

We see it every day: the violence the hatred, the rage. What we need to do is turn that negativity into positivity. Weve got to believe that we can make a change and that you can be a part of it![/I] (Selling a Dream ). Game Changer Is niet alleen muzikaal erg sterk, maar weet ook tekstueel te triggeren. Liefhebbers van al het eerdere materiaal of van soortgelijke bands als First Blood, Full Blown Chaos, Madball en Terror kunnen dit blindelings aanschaffen.

<< previous next >>